loading...
sama بازدید : 30 دوشنبه 07 مهر 1399 نظرات (0)

به تازگی با رونق صنعت چرم و محصولات چرمی، استفاده از این گونه محصولات رواج یافته است، امروزه اکثر افراد در مورد اینکه محصولات چرمی بسیار زیبا و با دوام هستند اتفاق نظر دارند و استفاده از این محصولات زیاد شده است.با این حال قیمت محصولات چرمی بالاتر از جنس های دیگر باشد اما زیبایی، کاربرد و دوام این محصولات قابل مقایسه با سایر اجناس نیست.

از چرم خالص برای ساخت انواع کیف های مردانه و زنانه، کیف های دستی، کیف مدارک، کیف اداری، کیف پول، جا کارتی،کیف دوشی، کیف های مجلسی، اسپرت، کوله پشتی و … استفاده میشود.یکی از کاربرد های کیف های چرمی زیباتر کردن استایل افراد بوده و علاوه بر این ها این کیف ها بسیار جا دار، زیبا و مقاوم هستند.

محصولات چرمی از جمله محصولاتی هستندکه باید از تولید کنندگان و فروشگاه های معتبر آن را خریداری کرد چراکه امروزه تشخیص این که برای ساخت کیف و کفش ها از چرم خالص استفاده شده یا چرم مصنوعی تا حدی دشوار است.

کیف چرم مردانه

کیف چرم مردانه از جمله مواردی است که آقایان خوش سلیقه ایی که به ظاهر خود بسیار اهمیت میدهند آنرا خریداری میکنند.کیف های چرم مردانه با وجود سادگی ظاهری خود بسیار شیک و با دوام هستند. این مدل کیف ها برای محیط های رسمی مناسب تر هستند و معمولا فرادی همچون کارمندان، اساتید دانشگاه، مهندسین، وکلا، پزشکان، دانشجویان و … از خریداران و طرفداران این کیف ها به شمار میروند.

چراکه این افراد در طول روز وسایل زیادی را با خود حمل می کنند پس بهتر است از کیف هایی استفاده کنند که علاوه بر توانایی گنجاندن همه ی وسایل بتواند به خوبی از آن ها در برابر آسیب ها ی گوناگون محافظت کنند.

کیف های چرم به دلیل مقاومت و ظرفیت بالایی که دارند میتوانند به خوبی همه ی وسایل را در خود جای دهند و با وجود محفظه هایی که هرکدام از آن ها مخصوص یک وسیله می باشند وسایل همواره مرتب و قابل دسترس سرجای خود خواهند بود.

کیف چرم

کیف پول چرم

کیف پول چرمی از جمله وسایلی است که برای آن دسته از افراد که به ظاهر خود اهمیت می دهند بسیار ضروری می باشد . خیلی از افراد علاقه دارند که از کیف پول های چرمی و ست کامل آن که شامل کمربند و کفش چرمی می باشد در کنار هم استفاده کنند.

کیف پول چرم مخصوصا برای آقایان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . چراکه مردان می توانند مدارک مورد نیاز خود را حمل کنند و همیشه و همه جا به صورت مرتب آن ها را به همراه داشته باشند. کیف پول چرمی که برای حمل کردن مدارک استفاده می شود، دارای انواع مختلفی می باشد . هنگامی که می خواهید کیف پول چرم خریداری کنید ، به کاربرد و میزان فضای آن بسیار توجه کنید.

کیف پول چرم

sama بازدید : 203 یکشنبه 06 مهر 1399 نظرات (0)

خط تولید سرم

دراین خط تولید، ظروف حاوی سرم تولید می‌شود. سپس با دارو پرشده و در مرحله پایانی نیز سیل آن انجام می‌شود. تمام این فرآیند در محیط کاملا استریل و بدون هیچگونه دخالتی صورت می‌گیرد. استفاده از چنین سیستمی در خطوط تولید سرم و سایر داروها توسط سازمان FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) به شرکت‌های مختلف دارویی توصیه شده است. با این حال این تکنولوژی تنها در کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد. کارخانه‌های دارویی ایران نیز می‌توانند از این سیستم در خط تولید سرم BFS بهره‌ مند باشند.

پروسه BFS برای تولید داروهای گوناگونی کاربرد دارد. خط تولید سرم BFS نیازی به نیروهای ی انسانی ندارد. به همین دلیل است که می‌تواند با سرعت بیشتری سرم‌ها را تولید کند و حتی می تواند از ظرفیت‌های بالاتر برای تولید محصول پشتیبانی کند. خط تولید سرم مجهز به تکنولوژی BFS خطای کمتری نسبت به دستگاه‌های تولید سرم معمولی دارد.

با توجه به این موضوع که تمام فرآیند تولید سرم در دستگاه‌های مجهز به BFS انجام می‌شود، هزینه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. با توجه به  داشتن شناخت مورد نیازاز کارخانه‌های داروسازی می توان تشخیص داد که به خط تولید سرم مجهز به تکنولوژی BFS نیاز دارند یا خیر.

خط تولید واکسن

همواره برای تولید یک واکسن شش مرحله باید طی شود. تولیدات انبوه و استفاده از خط تولید این نوع داروها جزو مراحل آخر این کار است. تا پیش از تولید باید آزمایش‌ها و تحقیقات روی نمونه‌های کافی برای سنجیدن عوارض و تأثیر آن روی بیماری مورد نظر صورت گیرد.

به همین دلیل، هر واکسن برای دریافت مجوز خود و رسیدن به بازار، زمان نسبتا زیادی را نیاز دارد.فرآیند تولید هر نوع واکسنی منحصر به فرد است. بنابراین ممکن است در دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید آن‌ها تفاوت‌هایی نیز وجود داشته باشد.

خط تولید واکسن

خط تولید قطره چشمی

خط تولید قطره چشمی یکی از مهم‌ترین خط تولید ها در تمام کارخانه‌های داروسازی به شمار می‌رود. به طور کلی تولید دارو فرآیندی حساس است و باید با کمترین خطا انجام شود. اما قطره‌ چشمی نیز از جمله حساس‌ترین داروهاست.زیرا کوچک‌ترین اشتباه در تولید این دارو ممکن است آسیب‌های بسیاری به وجود آورد. چون چشم یکی از حساس‌ترین ارگان‌های بدن انسان است.

خط تولید قطره چشمی به صورت منحصر به فرد برای تولید این داروها به کار می‌رود و شامل دستگاه‌های مختلفی است. دستگاه‌های موجود در این خطوط عبارتند از؛

  • دستگاهی که بطری‌های قطره چشمی را می‌چیند
  • دستگاه شوینده
  • دستگاه پر کن قطره‌های چشمی
  • تونل حرارتی
  • دستگاه‌های لیبل زن

خطوط تولید قطره‌های چشمی دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستند. به همین دلیل کارفرمایان می‌توانند با توجه به ظرفیت مورد نیاز خط تولید را راه اندازی کنند. همچنین برخی از قطعات مانند صفحات لمسی یا موتورهای ژاپنی می‌توانند تاثیر مثبتی روی عملکرد خطوط تولید قطره چشمی داشته باشند.

خط تولید قطره چشمی

sama بازدید : 41 یکشنبه 06 مهر 1399 نظرات (0)

در مرحله اول  نحوه ساخت مایع فوم بتن را بررسی میکنیم و در این مورد لورامید یکی از واسطه های شوینده است که در خصوص ضخامت کف مایع نقش ضخیم کننده و تثبیت کننده را ایفا می کند.

برای سنتز ماده از “ككونات فنی دی اتانول آمید اسید” در کنار كاتالیزور استفاده شد دراین صورت بهترین شرایط واکنش به دست می آید و اسید چرب دی اتانول آمید با استفاده از اسید چرب دی هانول آمید به دلیل وجود کاتالیزور سدیم متیوکسی تولید می شود و همچنین لورامید که نام تجاری آن اسید فسفریک اسید فتالیک دیو اتانول آمید است، نوعی ماده شوینده نانو است واز جمله خاصیت آن نرم کننده وامولسیون کننده است.

لورامید  یک سورفاکتانت غیر یونی با کف و مقاومت ویسکوزیته حتی در غلظت الکترولیت پایین است، یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن، رنگ پایین آن ، بوی متیل استر و متانول نیست و در شیمی ، به هر ترکیب شیمیایی خنثی  بتائین اطلاق می شود که شامل دو گروه است :

یک گروه کاتیونی دارای بار مثبت و فاقد اتم هیدروژن و یک گروه کارکردی با بار منفی که ممکن است در مجاورت گروه کاتیونی نباشد.

مایع زرد شفاف عنصری از سورفاکتانتهای آمفیوتریک (خفیف ترین کلاس سورفاکتانت) است که حاوی حداقل 28٪ ماده فعال کوکامیدوپروپیل بتائین است واین یک سورفاکتانت آمفوتریک خفیف است که به عنوان یک سورفاکتانت ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد مایع فوم بتن را  تقویت می کند و ویسکوزیته را در کف مایع تنظیم می کند و می تواند با سورفاکتانت های آنیونی، کاتیونی و غیر یونی مخلوط شود.

این ماده شیمیایی شتاب دهنده تسریع کننده، پف کردن ، حل کردن و کف کردن است که از این جهت در مواد شوینده، صنایع غذایی و سورفاکتانت های آنیونی در تولید شامپو مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده در اکثر شوینده های تجاری مانند مواد پاک کننده مایع ظرفشویی و صنعتی (کف نمکی ، مواد شستشوی خودرو ، پاک کننده روغن) و در بیش از 90٪ مواد بهداشتی بدن و پاک کننده هایی مانند خمیر دندان، صابون، شامپو، خامه و لوسیون به عنوان کف استفاده می شود.

یکی از خواص شیمیایی که به این ماده اختصاص دارد این است  که ماده با pH کاملا خنثی می تواند به راحتی در فرمول های رنگ مورد استفاده قرار گیرد و هیچ گونه دخالتی در گرانروی و سایر خصوصیات فرمول رنگ ساخته شده ندارد.

مایع فوم بتن

افزودنی های فوم بتن

این افزودنی ها امروزه از مصالحی هستند که وجود آن ها در ساختمان از امری مهم و ضروری می باشد و در این خصوص بتن نیز یکی از مواد بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که در اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

باید توجه داشته باشیم که بتن از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است وعوامل مختلفی از قبیل دوام، مقاومت و اندازه سنگدانه ها آنرا تحت تاثیر قرار میدهند و همچنین نسبت آب به سیمان از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار است.

در نتیجه هر دو سازه بتنی و فولادی تحت تاثیر نیروی مهمی به نام زلزله  قرارمیگیرند و این نیرو نیز تابعی از وزن موثر سازه است که می توان به این نتیجه رسید که هرچه سازه سنگین تر باشد، آسیب بیشتری به سازه وارد می کند زلزله بیشتر خواهد بود. پس برای حل این مشکلات و کم کردن خطرات ناشی از نیروهایی هم چون زلزله، یکسری روش ها وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد تا بتن به کار رفته در قسمت های غیر سازه مانند سقف بتنی و کف را به بتن سبک تر از نوع بتن معمولی تبدیل کرد.

فوم بتن

مزایای فوم بتن

وزن ساختمان هایی که ازفوم بتن استفاده می کند در مقایسه با وزن ساختمان هایی که از بتن معمولی ساخته شده است معمولا حدود 35 درصد کاهش می یابد که با استفاده از تجربه و دقت بیشتر در طراحی و استفاده بهینه از فوم بتن می توان وزن آن را تا حدودا 50٪ نیز کاهش داد.

بنابراین با کاهش وزن ساختمان، نصف بار کاهش می یابد که از این طریق با کاهش بار ساختمان، کاهش ساختار سازه، ابعاد پایه و کاهش آرماتور مورد استفاده برای فنداسیون را نیز به همراه خواهیم داشت و در نتیجه از دیگر مزایا آن است که زمان اجرای پروژه نیز کوتاه تر خواهد شد.

وزن سبک بتن همواره امکان پمپاژ آنرا را به راحتی در طبقات بالاتر امکان پذیر می کند و در نتیجه موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود. درزمان استفاده از ساختمان و بهره برداری به دلیل عایق بندی حرارتی مناسب ازجانب بتن، پس انداز قابل توجهی در هزینه های مصرف انرژی (خنک کننده و گرمایش ساختمان) حاصل می شود و کاهش قابل توجهی در مصرف منابع ملی به همراه خواهیم داشت.

فوم بتن

sama بازدید : 35 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

انتقال تصویر روی کامپیوتر

تصاویر که دوربین ها دریافت و ثبت میکنند  تنها در محل ضبط این تصاویر قابل رویت می باشند. برای این که بتوانید تصاویر دوربین های مداربسته را روی تجهیزاتی غیر از دستگاه های ضبط ویدئویی مشاهده کنید،لازم است بتوانید این تصاویر را روی دستگاه مورد نظر انتقال دهید.

انتقال تصویر در تمامی سیستم ها از جمله کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی های تلفن هوشمند و یا تبلت ها اصول ثابتی دارند. با این حال در برخی از موارد اندکی تفاوت وجود دارد. برای انتقال داده ها می توان با استفاده از سیم یا به صورت بی سیم (Wireless) بین دستگاه و دوربین ارتباط برقرار کرد. البته سیستم بی سیم می تواند شعاع محدودی تا حدود ۱۰۰ متر را پشتیبانی نماید. البته می توان از طریق برخی سیستم ها و آنتن های رادیویی حتی تا شعاع ده ها کیلومتر نیز دیتاها را انتقال داد.

نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته آنالوگ روی کامپیوتر

  • ایجاد دسترسی به منوی تنظیمات دستگاه با استفاده از مانیتور و PC
  • انتخاب کردن منوی تنظیمات Setting یا Configuration
  • انتخاب کردن منوی شبکه یا Network
  • انتخاب کد قسمت مربوط به آدرس آی پی دستگاه ضبط ویدئویی (DVR IP Address) و یادداشت آن
  • اتصال دستگاه ضبط ویدئویی DVR به کامپیوتر (از طریق سوئیچ و یا به صورت مستقیم)
  • نوشتن DVR IP Address در نوار ابزار مرورگر اینترنت و باز کردن پنجره ثبت نام کاربری (User Name) و کلمه عبور (Password)
  • وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور
  • هنگام نصب برنامه ActiveX قادر به مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته خود روی مانیتور کامپیوترتان خواهید بود.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

افراد صاحب خانه و مشاغل، دوربین مداربسته را نصب می کنند تا بتوانند از ساختمان خود در برابر خرابکاران و سارقان محافظت کنند. به لطف پیشرفت تکنولوژی، کاربران می توانند تصاویر ارسالی از دوربین مداربسته را به صورت آنلاین ، بر روی گوشی هوشمند خود تماشا کنند. این قابلیت برای کاربرانی که وقت آزاد زیادی ندارند و می خواهند به صورت منظم، کسب و کار و خانه خود را چک کنند، بسیار کاربردی است.

در این زمینه، اپلیکیشن های زیادی برای گوشی های هوشمند اندروید و ios موجود هستند. عموما این اپلیکیشن ها به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته اند.انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل برای هر کدام از این اپلیکشن ها متفاوت است، ولی اساس کار همه آن ها یکسان است.

اپلیکیشن های مورد استفاده

iCamViewer 

۲) CCTV Viewer

۳) SuperLive Pro

۴) mCam View

۵) EverFocus EPRO NVR

sama بازدید : 30 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

می توان گفت سیستم امنیتی دوربین مداربسته برای هر کسب و کار و سازمانی لازم و ضروری است.

انواع مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار وجود دارند. باید خریداران بر اساس مکان و کاربری، نوع مناسبی از دوربین مداربسته را انتخاب و خریداری کنند. دوربین های مداربسته ویژگی ها ی منحصر به فرد، انواع گوناگون و تنظیمات متفاوتی دارند. بنابراین انتخاب نوع درست و متناسب با کاربری موردنظر بسیار مهم و حائز اهمیت است. در ادامه می خواهیم انواع دوربین های مداربسته را بشناسیم. 

  1. دوربین های مداربسته دام
  2. دوربین های مداربسته بولت
  3. دوربین های مداربسته C-Mount
  4. دوربین های مداربسته روز وشب
  5. دوربین های مداربسته دید در شب یا فرو سرخ
  6. دوربین های مداربسته شبکه ای و IP
  7. دوربین های مداربسته بی سیم
  8. دوربین های مداربسته با کیفیت HD
  9. دوربین های مداربسته گردان یا PTZ
  10. دوربین های مداربسته چشم ماهی یا fish eye
  11. دوربین های مداربسته پین هول
  12. دوربین های مداربسته حرارتی یا ترمال
  13. دوربین های مداربسته ایندور و اوتدور
  14. دوربین های مداربسته لنز فیکس
  15. دوربین های مداربسته لنز وریفوکال
  16. دوربین های مداربسته AL یا هوش مصنوعی
دوربین مداربسته

دوربین لامپی

این دوربین یکی از رایج ترین انواع دوربین های مداربسته است که با فراهم کردن امکانی برای جمع آوری اطلاعات از محیط به صورت ۳۶۰ درجه نقشی مهم در کنترل تردد و نظارت را برعهده دارد. دوربین های لامپی کاملا عملکردی شبیه به لامپ های رشته ای دارند که بر روی سرپیچ لامپ نصب شده و به راحتی قابل تشخیص نخواهد بود.

عدم شناسایی و تشخیص آسان آنها باعث میشود تا این نوع دوربین گزینه بسیار مناسبی برای سازمان های حفاظتی و محیط های جاسوسی به شمار رود.

دوربین های لامپی بر اساس قابلیت های مختلفشان دارای تنوع بالایی هستند که از رایج ترین آنها می توان به دوربین های با کیفیت تصویر HD و FULL HD، دوربین های با مدل های دید در شب، دوربین با قابلیت سنسور حرکتی و دوربین های با کیفیت SD و VGA اشاره کرد. از این نوع دوربین ها را می توان در محیط های مختلف با اهدافی متفاوت استفاده کرد.

  • با توجه به شکل ظاهری مناسب این نوع دوربین ها و عدم نیاز به کابل کشی برای نصبشان، در شرایط مختلف می توان در کمترین زمان انتقال اطلاعات تصویری و صوتی را توسط آنها انجام داد. کافیست این دوربین را روی یکی از سرپیچ های لامپ در منزل یا محیط کاری و بیرونی قرار داد.
  • دوربین مداربسته

sama بازدید : 33 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

از رایج ترین انواع دوربین های مداربسته دوربین لامپی می باشد که با فراهم کردن امکانی برای  جمع آوری اطلاعات از محیط به صورت ۳۶۰ درجه نقشی مهم را در کنترل تردد و نظارت برعهده دارد. دوربین های لامپی کاملا عملکردی شبیه به لامپ های رشته ای دارند که روی سرپیچ لامپ نصب شده که به راحتی قابل تشخیص نیستند.

عدم شناسایی و تشخیص آسان آنها باعث میشود که این نوع دوربین گزینه بسیارمناسبی برای سازمان های حفاظتی و محیط های جاسوسی به شمار رود.

دوربین لامپی

این دوربین در دو گروه وای فای و سیم کارتی در بازار عرضه میشود که این تقسیم بندی بر اساس نحوه انتقال اطلاعات آنها صورت میگیرد. همان طور که از نام آنها مشخص است، در نوع وای فای اطلاعات توسط گیرنده ها جمع آوری شده و به دستگاه مرکزی که کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه است ارسال می گردد. در نوع سیمکارتی این دوربین ها امکان قرار دادن سیم کارت بر روی دوربین وجود دارد و در نهایت اطلاعات به گوشی های تلفن همراه هوشمند انتقال پیدا میکنند. در تقسیم بندی های دیگرکه در بازار موجود میباشد می توان انواع دوربین لامپی را به دوربین های لامپی دید در شب، دوربین لامپی ICsee و دوربین مداربسته هیترون تقسیم بندی کرد.

 

یکی از انواع با کیفیت این دوربین ها ، دوربین لامپی ۳۶۰ درجه WIFI رم خور(icsee) فیش آی (دوربین چشم ماهی) دارای تصویر پانورامای فول اچ دی ۳۶۰ درجه با زاویه دید بسیار وسیع می‌باشد که دارای قابلیت ضبط صدای با کیفیت و امکان مکالمه دو طرفه‌ی اینترنتی است.

دوربین لامپی

این دوربین طرز استفاده و نصب راحتی داشته و همینطور قیمت آن جالب توجه است که با هزینه کم میتوان برای نظارت یک محل از آن استفاده کرد ،به این دلایل است که این دوربین مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

متاسفانه با افزایش استقبال از این محصول نمونه های بی کیفیت و با قیمت پایین تری وارد بازار ایران شد که این محصولات پاسخگوی نیاز مشتری نبودند و بعد از مدتی معیوب میشدند، همین قضیه باعث سردرگمی مشتریان این محصول شد و خیلی ها را از خرید این دوربین منصرف کرد،اما امروزه با همه ی این تفاسیر هنوز هم طیف گسترده ای از مخاطبان خود را دارد.

 

برای خرید این دوربین ها حتما از فروشگاه های معتبر و باسابقه دراین زمینه، این محصول را با خاطری آسوده خریداری کنید.

sama بازدید : 35 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

دوربین مداربسته بیسیم

با توجه به سختی های متعدد هنگام سیم کشی و راحتی نصب دوربین های مداربسته بی سیم و همینطور،عدم نیاز به سیم کشی ها و داکت کشی های زیاد و پرهزینه بسیاری از خریداران دوربین مدار بسته علاقه ی زیادی به خرید دوربین های مداربسته بیسیم دارند.

این دوربین ها انواع متنوعی داشته و در پک های متفاوتی به فروش میرسند.

دوربین مداربسته بیسیم

 

 

 

دوربین مداربسته ahd

با توجه به کاربرد گسترده دوربین های AHD این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که AHD مخفف چیست و به چه معنا می باشد. در واقع نام این دوربین ها از Analog Hight Definition برگرفته شده است که به معنای سیستم های انتقال تصویر آنالوگ با رزولوشن بالا می باشد.

این دوربین یکی از بهترین دوربین های آنالوگ می باشد که برای انتقال دادن تصاویر از تکنولوژی سیستم های تلویزیونی دیجیتال DTV استفاده می کند.ابداع کننده دوربین مداربسته AHD سازنده بزرگ چیپست و پردازنده کشور کره، یعنی کمپانی NextChip است. این گروه از دوربین های مداربسته برعکس سایر دوربین های آنالوگ، به دلیل استفاده از سیستم کدگذاری AHD میتوانند تصاویر با حجم و رزولوشن بالا را ارسال کنند. کیفیت های متداول این دوربین ها  ۷۲۰p و ۱۰۸۰p می باشد که بسیار بیشتر از کیفیت دیگر دوربین های سنتی آنالوگ است.دوربین های مداربسته AHD بر اساس رزولوشن تصاویرشان و شکل ظاهری خود در گروه های مختلفی دسته بندی شده و هر یک دارای ویژگی های مختص خود می باشند.

دوربین چشم ملاهی

دوربین چشم ماهی یکی از دوربین های 360 درجه با تصاویر پاناروماست که می تواند تصاویری با کیفیت فول اچ دی 360 درجه و با زاویه دید وسیع ارائه کند.

یکی از انواع این دوربین ها ، مینی دوربین 360 درجه WIFI چشم ماهی، که رم خور فیش آی (دوربین مدار بسته چشم ماهی) بوده،  دارای تصویر پانورامای فول اچ دی 360 درجه با زاویه دیدی بسیار وسیع که دارای قابلیت ضبط صدا به صورت با کیفیت بوده و امکان مکالمه دو طرفه‌ اینترنتی را داراست.

 

دوربین چشم ماهی

sama بازدید : 23 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

این نوع کابل ها به خاطر انعطاف بالایی که دارند خاصیت شکل پذیری خوبی داشته و به راحتی نمی شکنند.معمولا این کابل ها برای فاصله های کوتاه کاربرد دارند. مقاومت آنها نسبت به مقاومت سیم و کابل های یک پارچه ی دیگرو یا استخوانی بسیار بیشتر است به همین دلیل هم میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آنها ها نسبت به کابل های استخوانی کمتر است.

با این وجود قیمت این کابل کمی بالاتر از سایر کابل ها مثل کابل های مفتولی است.این کابل ها به دو روش متفاوت تولید میشوند که هر روش قیمت مختص خود را دارد.

در روش اول، هادی کابل ها درست در مرکز کابل و در لایه های داخلی قرار میگیرد. باید بدانیم که تولید روکش برای این نوع کابل ها آسان تر است و قیمت مناسب تری نیز دارند. هسته کابل ها محکم بوده و در وسط کابل قرار میگیرد و توسط چندین لایه محافظت میشود. اما این روش تولید نیز اشکالات خود را دارد.

از جمله ایرادات آنها این است که با قرار گرفتن هسته کابل در مرکز، با گذشت زمان و تا شدن کابل، شعاع داخلی فشرده میشود و شعاع بیرونی آن بیرون کشیده میشود که باعث به وجود آمدن پیچ خوردگی در سیم های کابل و در نهایت منجر به پاره شدن کابل ها میشود.

در روش دوم بر خلاف روش اول، کابل ها با سیم های بافته شده ساخته میشوند که مزیت این روش افزایش مقاومت کابل افشان ها در حد قابل قبولی بوده و با این روش میتوان در هر نقطه از کابل خمش مناسبی را ایجاد کرد و نگران پاره شدن کابل نیز نباشیم.

کابل افشان

قیمت سیم ها و کابل ها

قیمت سیم و کابل ها با هم تفاوت هایی دارند که در این مورد به طور مختصر توضیحاتی را فرا میگیریم. تفاوت قیمت سیم ها عموما به سطح مقطع هادی و نوع عایق بستگی دارد. همچنین کیفیت تولید و کیفیت و نوع موادی که در آنها به کار رفته نیز بر قیمت سیم و کابل اثر گذار است.

 

از دیگر عوامل اثر گذار بر قیمت سیم و  کابل مقدار و نوع سفارش خریدار نیز هست. دقت کنید که قبل از خرید آنها بهتر است قیمت سیم و کابل را استعلام بگیرید و برای خرید سیم و کابل از افراد با تجربه نیز مشورت بگیرید.

امروزه کابل های آلومینیومی جایگزین مناسبی برای کابل های مسی در زمینه ی توزیع برق شده اند. خیلی از افراد به غلط تصورمیکنند که جایگزینی کابل آلومینیومی با کابل مسی باعث افت ولتاژ و جریان برق و بالا رفتن دمای کابل میشود اما اینگونه نیست.با این حال باید بدانیم کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی مقاومت بیشتری دارند.

سیم و کابل

sama بازدید : 28 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

خرید کابل برق

از سیم و کابل ها برای انتقال دادن جریان برق و ایجاد ارتباط بین وسایل الکترونیکی استفاده میشود.کابل های برق از مهم ترین لوازم و تجهیزات در صنعت های ساخت و ساز هستند بنابراین آشنایی با انواع سیم ها و کابل ها هنگام خرید کابل برق و سیم کشی ساختمان واجب و ضرروی است.

باید توجه کنید که انتقال برق در ساختمان کاملا مربوط به نقش سیم و کابل است پس باید اطلاعات لازم و کافی و اصول اولیه را در زمینه ی خرید کابل ها داشته باشید تا بتوانید از بروز حوادث ناگوار در سیستم انتقال برق جلوگیری کنید.

توجه کنید کابلی که سنگین باشد لزوما دلیل بر آن نیست که یک کابل با کیفیت نیست. بعضی از تولید کنندگان سود جو با کم کردن حجم هادی و افزایش عایق سعی دارند تا محصول بی کیفیت را به جای محصول استاندارد بفروشند. البته که قطر مناسب عایق میتواند از اتصال کابل ها جلوگیری کند اما توجه داشته باشید که هادی درون آنها باید دارای حجم مناسب باشد. سعی کنید تا حد امکان در هنگام خرید از یک متخصص در زمینه ی برق کشی کمک بگیرید.

کابل برق-http://www.kamancableco.com/


قیمت کابل برق

کابل های برق دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربرد متفاوت و مختص خود را دارند. به تبع این تنوع بر قیمت کابل های برق نیز تاثیر میگذارد. قیمت کابل برق توسط پارامترهای مختلفی تعیین میشود.

قیمت کابل برق نسبت به گذشته همواره افزایش داشته است و علت این افزایش قیمت، گران شدن فلزاتی مثل مس، آلومینیوم و آهن است که تاثیر مستقیمی بر قیمت ها دارد.چند نمونه از پارامتر هایی که بر قیمت کابل اثر میگذارند: ایرانی یا خارجی بودن کابل، نوع رسانا، کیفیت و قطر کابل ها.

کابل برق

خرید سیم برق

قیمت سیم و کابل نسبت به گذشته افزایش یافته و علت آن نیز گران بودن فلزاتی همچون مس، آهن و آلومینیوم بوده است.امروزه معمولا قیمت خرید سیم برق توسط بعضی از ارگان های صنعتی و بازاری تعیین میشود.

قیمت خرید سیم ها و کابل های برق به پارامترهای مختلفی از جمله: نوع رسانا، قطر سیم و کابل، ایرانی و خارجی بودن سیم و کابل و کیفیت آنها بستگی دارد. به طور مثال قیمت سیم برق آلومینیومی از سیم مسی ارزان تر است و برخی ترجیح میدهند از کابل های آلومینیومی که قیمت مناسب تری دارند استفاده کنند.

برای خرید سیم برق با کیفیت لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشیم زیرا خرید سیم برق از مهم ترین مراحل ساختمان سازی است هنگام خرید سیم برق اگر مرغوب ترین و بهترین نوع را انتخاب نکنیم ممکن است بعد ها هزینه های گزافی را بابت تعویض سیم و کابل ها بپردازیم و مهمتر آنکه کابل و سیم های نامرغوب ممکن است موجب آتش سوزی و خسارات بیشتر گردند.

سیم برق

sama بازدید : 29 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

وظیفه ی اصلی سیم ها انتقال جریان الکتریکی به وسیله ی هادی است. سیم ها از دو قسمت مهم هادی وعایق تشکیل شده اند. هادی ها رسانایی بالایی داشته و جریان الکتریکی را از خود عبور میدهند و ازعایق نیز جهت جلوگیری از نشت برق به اطراف و محافظت از هادی ها استفاده میشود.

دیگر قسمت های سیم: هادی(که عموما از جنس مس و آلومینیوم و یا مس قلع اندود هستند) ، عایق، روکش جدا کننده، زره فلزی، حفاظ، پوششش میانی و روکش نهایی هستند.

سیم ها به چند دسته تقسیم میشوند:

سیم مفتولی یا سیم تک لا (به نام سیم خشک نیز معروف است). از این سیم به دلیل انعطاف پذیری مناسب و خاصیت فرم دهی بالا معمولا در تابلو های برق استفاده میشود. ولتاژ نامی این سیم ها 450/750 ولت است و برای جریان های مختلف با سطح مقطع های 1.5 تا 240 میلی متر مربع ساخته شده اند.

سیم های افشان از تعداد زیادی سیم مسی به هم تنیده شده تشکیل شده است و بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و برای سیم کشی ساختمان ها مناسب هستند. ولتاژ نامی آنها 300/500 ولت است.

سیم های نیمه افشان بین سیم های افشان و مفتولی قرار دارند.از آنجاییکه تعداد رشته های این نوع سیم از سیم های افشان کمتر است پس انعطاف پذیری آنها نیز کمتری است. ولتاژ نامی این سیم ها 450/750 ولت است و کاربردشان مشابه سیم های مفتولی است.

سیم و کابل

فروش سیم و کابل

تولید کنندگان سیم و کابل اطلاعات لازم را در زمینه ی خرید و فروش سیم و کابل در اختیار خریداران قرار میدهند. فروش سیم ها و کابل ها هم توسط  تولیدکنندگان ایرانی وهم تولیدکنندگان خارجی انجام میگیرد.

عوامل موثر در انتخاب سیم و کابل

شرایط محیطی (میزان فشار و کشش وارد بر کابل، میزان دما و رطوبت محیط، اثرات خوردگی نصب کابل)، بار اتصال کوتاه لازم یا مجاز، شرایط مکانیکی ،افت ولتاژ مجاز، بار مورد نظر و ظرفیت مجاز کابل، ولتاژ اسمی، مشخصات فنی تعیین شده

سیم و کابل

خرید سیم و کابل

مواد لازم برای تولید سیم و کابل ها، فلزات رسانا مانند آلومینیوم، آهن و مس هستند که تحت تاثیر عوامل متفاوت قیمت آن ها در حال تغییر است. بالا رفتن قیمت این فلزات روی قیمت سیم و کابل تاثیر گذاشته و قیمت آنها را افزایش می دهد.

قیمت كابل ها با پوشش های مناسب، با توجه به شرايط محيطی همچون: هواي آزاد، زير خاك، حرارت و … تعیین می شوند که این شرایط محیطی در خرید سیم و کابل ها موثر هستند.

ویژگی ها ی لازم برای خرید سیم و کابل:

  • از مس خالص تهیه شده باشد.
  • سطحی شفاف و براق داشته باشد.
  • اکسید نشده باشد (رشته‌های مس سیاه نباشند).
  • قابل انعطاف باشد.
  • سطح بیرونی سیم و کابل باید صاف و فرورفتگی و برجستگی نداشته باشد.
  • عایق سیم هنگام جداسازی از هادی به راحتی جدا شود.

سیم و کابل

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟