loading...

cafeseo

نور مخفی نور مخفی از جمله زیر مجموعه های نورپردازی در ساختمان به شمار میرود، به شیوه ای بسیار زیبا که منبع اصلی نور قابل مشاهده نباشد، جلوه منحصر به فردی را در سقف یا روی دیوارها ایجاد می کند. برای ا

sama بازدید : 66 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

نور مخفی

نور مخفی از جمله زیر مجموعه های نورپردازی در ساختمان به شمار میرود، به شیوه ای بسیار زیبا که منبع اصلی نور قابل مشاهده نباشد، جلوه منحصر به فردی را در سقف یا روی دیوارها ایجاد می کند. برای اجرای آن لازم است از کناف یا گچبری و سایر ابزارهای تزئینی استفاده شود که خروجی و نتیجه کار با هم متفاوت خواهد شد.

استفاده از نور در سقف و دیوار علاوه بر آنکه باعث میشود تا روشنایی چند برابر شود، جلوه زیباتری را نیز به همراه خواهد داشت. برای اجرای این نورپردازی به شیوه های مختلفی عمل میشود که یکی از متداولترین آنها استفاده از باکس و نور مخفی می باشد. بااین حال این دو شیوه نور پردازی کاملا با هم متفاوت هستند، زیرا در باکس ها عموما از لامپ های هالوژن استفاده میشود که کاملا قابل مشاهده می باشند. در شیوه دیگر به اجرای نور پردازی با کمک ریسه های ال ای دی یا اس ام دی گفته میشود که بر روی سقف تابیده میشوند و منبع اصلی نور قابل رویت نمی باشد. همان طور که از نام این شیوه نور پردازی مشخص است، منبع و منشا اصلی این نور زیر گچبری یا گل های سقفی و کناف قرار میگیرد و به صورت شلنگ یا طناب مانند در اطراف سقف پیچیده شده است.

نور مخفی

دور لامپی

دور لامپی از جمله گچبری های بسیار پرکاربرد در ساختمان های مسکونی، فرهنگی و تجاری می باشد که جلوه منحصر به فردی را در سقف ایجاد می کند. این گروه از گچ بری ها در اندازه و ابعاد کوچکتری نیست به سایر تزئینات به کار رفته در سقف اجرا شده و در متناسب با شرایط محیط در انواع حجم دار و تخت طراحی و تولید میشوند.

انواع دور لامپی

با توجه به تفاوت هایی که در سلیقه افراد و از طرفی نوع معماری و طراحی داخلی ساختمان ها وجود دارد، دور لامپی ها در طرح های متنوعی طراحی و ساخته میشوند. با توجه به نوع طرح های به کار برده شده در این گچبری ها می توان انواع آنها را در دو گروه تقسیم بندی کرد:

دور لامپی های کلاسیک

این مدل از گچبری ها دارای انواع طرح های کلاسیک و نقش و نگارهایی همچون گل و بته می باشند و در حالت کلی، می توان گفت یک طرح تکرار شونده در آنها مشاهده میشود. این دسته از ابزارهای گچی برای محیط هایی مناسب است که معماری و طراحی داخلی آنها کلاسیک و ایرانی باشد.

دور لامپی های مدرن

امروزه در ساختمان هایی که معماری و طراحی داخلی آنها به سمت ایده های مدرن گرایش پیدا کرده اند از کارهایی با طرح های هندسی و نامتقارن استفاده میشود. یکی از مهم ترین ویژگی های این گچبری ها عدم استفاده از طرح هایی همچون گل و بته میباشد که بیشتر جای خود را به اشکال هندسی نامنظم داده اند. این طرح ها بسیار خلوت بوده و سادگی و زیبایی را با هم تلفیق کرده اند.

دور لامپی

دور لوستری

میتوان گفت تزئین سقف یکی از مهم ترین بخش ها در معماری و طراحی داخلی ساختمان ها به سبک های مختلف می باشد. از طرفی میتوانید با مرور کاخ ها و عمارت های قدیمی و نوع تزئینات به کار رفته در آنها کاملا پی به اهمیت تزئین سقف به شیوه های ببرید. یکی از اصلی ترین بخش ها برای تزئین سقف نقطه مرکزی آن و محل نصب لوستر می باشد که در مرکز توجه قرار دارد. دورلوستری به ابزارهای تزئینی گفته میشود که با مصالح مختلف و در طرح های متنوعی تولید میشوند و قابلیت نصب شدن دارند .

با توجه به ارتفاع سقف ها و نوع و سبک معماری به کار رفته در ساختمان ها می توان از دورلوستری های مسطح و حجم دار استفاده کرد. برای مثال، در صورتی که سقف اتاق یا سالن کوتاه باشد، استفاده از تزئینات مسطح در اطراف لوستر باعث میشود تا از کوتاه به نظر رسیدن سقف جلوگیری شود. درواقع ، دورلوستری های حجم دار گزینه ای بسیار مناسب برای محیط هایی با سقف بلند می باشند و جلوه بسیار خوبی را در محیط ایجاد خواهند کرد.

دور لوستری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟