loading...

cafeseo

در مرحله اول  نحوه ساخت مایع فوم بتن را بررسی میکنیم و در این مورد لورامید یکی از واسطه های شوینده است که در خصوص ضخامت کف مایع نقش ضخیم کننده و تثبیت کننده را ایفا می کند. برای سنتز م

sama بازدید : 41 یکشنبه 06 مهر 1399 نظرات (0)

در مرحله اول  نحوه ساخت مایع فوم بتن را بررسی میکنیم و در این مورد لورامید یکی از واسطه های شوینده است که در خصوص ضخامت کف مایع نقش ضخیم کننده و تثبیت کننده را ایفا می کند.

برای سنتز ماده از “ككونات فنی دی اتانول آمید اسید” در کنار كاتالیزور استفاده شد دراین صورت بهترین شرایط واکنش به دست می آید و اسید چرب دی اتانول آمید با استفاده از اسید چرب دی هانول آمید به دلیل وجود کاتالیزور سدیم متیوکسی تولید می شود و همچنین لورامید که نام تجاری آن اسید فسفریک اسید فتالیک دیو اتانول آمید است، نوعی ماده شوینده نانو است واز جمله خاصیت آن نرم کننده وامولسیون کننده است.

لورامید  یک سورفاکتانت غیر یونی با کف و مقاومت ویسکوزیته حتی در غلظت الکترولیت پایین است، یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن، رنگ پایین آن ، بوی متیل استر و متانول نیست و در شیمی ، به هر ترکیب شیمیایی خنثی  بتائین اطلاق می شود که شامل دو گروه است :

یک گروه کاتیونی دارای بار مثبت و فاقد اتم هیدروژن و یک گروه کارکردی با بار منفی که ممکن است در مجاورت گروه کاتیونی نباشد.

مایع زرد شفاف عنصری از سورفاکتانتهای آمفیوتریک (خفیف ترین کلاس سورفاکتانت) است که حاوی حداقل 28٪ ماده فعال کوکامیدوپروپیل بتائین است واین یک سورفاکتانت آمفوتریک خفیف است که به عنوان یک سورفاکتانت ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد مایع فوم بتن را  تقویت می کند و ویسکوزیته را در کف مایع تنظیم می کند و می تواند با سورفاکتانت های آنیونی، کاتیونی و غیر یونی مخلوط شود.

این ماده شیمیایی شتاب دهنده تسریع کننده، پف کردن ، حل کردن و کف کردن است که از این جهت در مواد شوینده، صنایع غذایی و سورفاکتانت های آنیونی در تولید شامپو مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده در اکثر شوینده های تجاری مانند مواد پاک کننده مایع ظرفشویی و صنعتی (کف نمکی ، مواد شستشوی خودرو ، پاک کننده روغن) و در بیش از 90٪ مواد بهداشتی بدن و پاک کننده هایی مانند خمیر دندان، صابون، شامپو، خامه و لوسیون به عنوان کف استفاده می شود.

یکی از خواص شیمیایی که به این ماده اختصاص دارد این است  که ماده با pH کاملا خنثی می تواند به راحتی در فرمول های رنگ مورد استفاده قرار گیرد و هیچ گونه دخالتی در گرانروی و سایر خصوصیات فرمول رنگ ساخته شده ندارد.

مایع فوم بتن

افزودنی های فوم بتن

این افزودنی ها امروزه از مصالحی هستند که وجود آن ها در ساختمان از امری مهم و ضروری می باشد و در این خصوص بتن نیز یکی از مواد بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که در اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

باید توجه داشته باشیم که بتن از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است وعوامل مختلفی از قبیل دوام، مقاومت و اندازه سنگدانه ها آنرا تحت تاثیر قرار میدهند و همچنین نسبت آب به سیمان از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار است.

در نتیجه هر دو سازه بتنی و فولادی تحت تاثیر نیروی مهمی به نام زلزله  قرارمیگیرند و این نیرو نیز تابعی از وزن موثر سازه است که می توان به این نتیجه رسید که هرچه سازه سنگین تر باشد، آسیب بیشتری به سازه وارد می کند زلزله بیشتر خواهد بود. پس برای حل این مشکلات و کم کردن خطرات ناشی از نیروهایی هم چون زلزله، یکسری روش ها وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد تا بتن به کار رفته در قسمت های غیر سازه مانند سقف بتنی و کف را به بتن سبک تر از نوع بتن معمولی تبدیل کرد.

فوم بتن

مزایای فوم بتن

وزن ساختمان هایی که ازفوم بتن استفاده می کند در مقایسه با وزن ساختمان هایی که از بتن معمولی ساخته شده است معمولا حدود 35 درصد کاهش می یابد که با استفاده از تجربه و دقت بیشتر در طراحی و استفاده بهینه از فوم بتن می توان وزن آن را تا حدودا 50٪ نیز کاهش داد.

بنابراین با کاهش وزن ساختمان، نصف بار کاهش می یابد که از این طریق با کاهش بار ساختمان، کاهش ساختار سازه، ابعاد پایه و کاهش آرماتور مورد استفاده برای فنداسیون را نیز به همراه خواهیم داشت و در نتیجه از دیگر مزایا آن است که زمان اجرای پروژه نیز کوتاه تر خواهد شد.

وزن سبک بتن همواره امکان پمپاژ آنرا را به راحتی در طبقات بالاتر امکان پذیر می کند و در نتیجه موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود. درزمان استفاده از ساختمان و بهره برداری به دلیل عایق بندی حرارتی مناسب ازجانب بتن، پس انداز قابل توجهی در هزینه های مصرف انرژی (خنک کننده و گرمایش ساختمان) حاصل می شود و کاهش قابل توجهی در مصرف منابع ملی به همراه خواهیم داشت.

فوم بتن

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟