loading...

cafeseo

کناف کناف یکی از تجهیزات کاربردی برای اجرای سقف کاذب می باشد که در صنعت ساختمان سازی رواج پیدا کرده است. درواقع پنل های گالوانیزه ای می باشند که دارای روکشی گچی بوده و در کنار هم و روی سقف یا دیوار ن

sama بازدید : 68 شنبه 27 دی 1399 نظرات (0)

کناف

کناف یکی از تجهیزات کاربردی برای اجرای سقف کاذب می باشد که در صنعت ساختمان سازی رواج پیدا کرده است. درواقع پنل های گالوانیزه ای می باشند که دارای روکشی گچی بوده و در کنار هم و روی سقف یا دیوار نصب شده و به دلیل قیمتی ارزان و اجرای آسان با استقبال زیادی مواجه شده اند. کناف یا گچبرک به سازه های پیش ساخته با بدنه گالوانیزه و روکش گچ گفته می شود که بر روی سقف اجرا شده و برای نصب نیاز به زیر ساخت دارند. این سازه ها دارای وزن سبک بوده و زیر ساخت مورد نظر برای آنها از جنس فولاد می باشد. در نهایت تایل های گچی با کمک پیچ و مهره بر روی این زیر ساخت قرار گرفته و نصب شده و درزگیری انجام میشود.

این گروه از مصالح و تجهیزات ساختمانی برای اولین بار توسط برادران آلمانی به نام کناف طراحی و به مرور در صنعت طراحی داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین تایل های گچی مورد استفاده نه تنها در سقف، بلکه به عنوان گزینه ای مناسب برای پوشش دیوارها نیز در نظر گرفته میشود. علاوه براین، این تایل ها در برابر حرارت و صدا عایق بوده و به همین دلیل در طراحی داخلی محیط های مسکونی و اداری و آموزشی نیز کاربرد زیادی دارند.

کناف

قیمت کناف سقف

قیمت این دسته از سقف ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به طور مثال، نوع و جنس کنافی که برای ساختمان استفاده میشود و همچنین یکنواخت یا مشبک بودن آن، طرح و اندازه سقف و همچنین برند تولید کننده همگی می توانند بر قیمت نهایی کار تاثیر زیادی داشته باشند.

گچبری پیش ساخته

گچبری های پیش ساخته از جمله ابزارهای ترئینی فضای داخلی ساختمان ها می باشند که دارای پایه گچی بوده و برخی از مواد شیمیایی و نوعی فوم در آنها استفاده میشود. این ابزارها به دلیل سرعت اجرای بالا و تنوع در طرح و رنگ امروزه نسبت به گچبری دستی کاربرد بیشتری پیدا کرده اند.

گچبری پیش ساخته

گچ بری سقف

گچ بری سقف یکی از هنرهای اصلی ایرانی می باشد که تلفیقی از هنر، معماری و ظرافت با گچ می باشد و به کمک ابزارهای متعدد بر روی سقف اجرا می گردد. ایجاد نقش های هنرمندانه بر روی سقف از گذشته تا امروز در معماری ایرانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و نمونه های بی بدیل آنها را می توان در کاخ ها و عمارت ها مشاهده نمود.

گچ بری همان طور که از نامش پیدا است، به هنر تزئین به وسیله ی گچ گفته میشود که با مجموعه ای از ابزارها ،طرح های مختلفی را بر روی سطوح گچی با کنده کاری و همچنین بریدن ایجاد میکنند. این گروه از گچ بری ها در حاشیه ها ، مراکز و سایر بخش های سقف محیط های مسکونی، تجاری و غیره در اندازه ها و با طرح هایی بسیار متنوع اجرا میشود و تاثیر بالایی بر زیبایی دکوراسیون داخلی میگذارد. از جمله ابزارهایی که در این زمینه برای سقف کاربرد دارند می توان به دمبُر، بومخوار، قلم بومگرد و همپنین وردنگی و ماله اشاره نمود. هر یک از این ابزارها کاربرد خاصی دارد ، همچنین استفاده از آنها نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد.

گچ بری سقف

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟