loading...

cafeseo

این نوع کابل ها به خاطر انعطاف بالایی که دارند خاصیت شکل پذیری خوبی داشته و به راحتی نمی شکنند.معمولا این کابل ها برای فاصله های کوتاه کاربرد دارند. مقاومت آنها نسبت به مقاومت سیم و کابل های یک پارچه

sama بازدید : 22 چهارشنبه 26 شهریور 1399 نظرات (0)

این نوع کابل ها به خاطر انعطاف بالایی که دارند خاصیت شکل پذیری خوبی داشته و به راحتی نمی شکنند.معمولا این کابل ها برای فاصله های کوتاه کاربرد دارند. مقاومت آنها نسبت به مقاومت سیم و کابل های یک پارچه ی دیگرو یا استخوانی بسیار بیشتر است به همین دلیل هم میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آنها ها نسبت به کابل های استخوانی کمتر است.

با این وجود قیمت این کابل کمی بالاتر از سایر کابل ها مثل کابل های مفتولی است.این کابل ها به دو روش متفاوت تولید میشوند که هر روش قیمت مختص خود را دارد.

در روش اول، هادی کابل ها درست در مرکز کابل و در لایه های داخلی قرار میگیرد. باید بدانیم که تولید روکش برای این نوع کابل ها آسان تر است و قیمت مناسب تری نیز دارند. هسته کابل ها محکم بوده و در وسط کابل قرار میگیرد و توسط چندین لایه محافظت میشود. اما این روش تولید نیز اشکالات خود را دارد.

از جمله ایرادات آنها این است که با قرار گرفتن هسته کابل در مرکز، با گذشت زمان و تا شدن کابل، شعاع داخلی فشرده میشود و شعاع بیرونی آن بیرون کشیده میشود که باعث به وجود آمدن پیچ خوردگی در سیم های کابل و در نهایت منجر به پاره شدن کابل ها میشود.

در روش دوم بر خلاف روش اول، کابل ها با سیم های بافته شده ساخته میشوند که مزیت این روش افزایش مقاومت کابل افشان ها در حد قابل قبولی بوده و با این روش میتوان در هر نقطه از کابل خمش مناسبی را ایجاد کرد و نگران پاره شدن کابل نیز نباشیم.

کابل افشان

قیمت سیم ها و کابل ها

قیمت سیم و کابل ها با هم تفاوت هایی دارند که در این مورد به طور مختصر توضیحاتی را فرا میگیریم. تفاوت قیمت سیم ها عموما به سطح مقطع هادی و نوع عایق بستگی دارد. همچنین کیفیت تولید و کیفیت و نوع موادی که در آنها به کار رفته نیز بر قیمت سیم و کابل اثر گذار است.

 

از دیگر عوامل اثر گذار بر قیمت سیم و  کابل مقدار و نوع سفارش خریدار نیز هست. دقت کنید که قبل از خرید آنها بهتر است قیمت سیم و کابل را استعلام بگیرید و برای خرید سیم و کابل از افراد با تجربه نیز مشورت بگیرید.

امروزه کابل های آلومینیومی جایگزین مناسبی برای کابل های مسی در زمینه ی توزیع برق شده اند. خیلی از افراد به غلط تصورمیکنند که جایگزینی کابل آلومینیومی با کابل مسی باعث افت ولتاژ و جریان برق و بالا رفتن دمای کابل میشود اما اینگونه نیست.با این حال باید بدانیم کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی مقاومت بیشتری دارند.

سیم و کابل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟